Klinker og det færdige badeværelse (næsten)

Efter at have fået malet vægge og lofter, er det nu tid til at få lagt klinker på gulv og i brusekabinen.

Jeg har - for nogen tid siden - indkøbt klinker i Bauhaus. Samme slags klinker blot i sort til gulvet og hvid til væggene i brusekabinen. Det giver en god sammenhæng men samtidigt lidt forandring, så det ikke bliver en stor ens kasse det hele (og så har jeg ikke lyst til at have sorte klinker på væggene i brusekabinen, da jeg er nervøs for kalkrander på fliserne - vi har meget kalkholdigt vand).

Mureren går i gang - og denne gang skal jeg slet ikke hjælpe, så det er jo ren optur. I løbet af to dage er alle klinker lagt - og selvom jeg selv synes, at jeg har købt rigeligt af begge slags klinker, så ender det med, at der kun er tre hele hvide klinker tilbage, fordi der er så mange, der skal skæres til omkring vinduet.

Herefter er badeværelset så klar til at blive "møbleret". Jeg har investeret i hvid vask med sorte højglans skuffer under - saml-selv sæt fra Silvan. Og jeg vil sige, at jeg lige på det tidspunkt, hvor det skal samles, er ret lettet over, at det kun er mig, der skal samle det. For ellers kunne jeg godt blive seriøst uvenner med evt. samle-hjælpere. Mage til bøvlet arbejde, skal man godt nok lede længe efter.. Så mangler der huller til skruer - så passer nogle dele ikke lige helt sammen. Jeg ender med at have blod på samlevejledningen - og det fortæller vist alt om den proces!! Men samlet bliver det det - og flot er det også. Så venter jeg bare på VVS-manden, som har lovet at sætte det op.

Et par dage inden jul kommer VVS-manden og sætter alle tingene op og slutter det hele til. Jeg får den allerbedste julegave, jeg overhovedet kan få : mit badeværelse på 1. sal er nu igen brugbart - og superflot!!

Det mangler stadig en masse småting, men jeg er nødt til at afvente afregning med håndværkerne, inden jeg kan gå i gang med at bruge penge på det sidste.

Derfor vil jeg dog gerne vise det frem, som det ser ud nu, så i kan få lov til at se, hvad det er endt med at blive til :o)

Toilettet er Ifö Sign (med P-lås) - vasken er Bordeaux fra Silvan 





Det har simpelthen været alle de ømme arme, terrazzo i øjnene, frustration over spartlinger, blod på samlevejledninger og mange mange arbejdstimer værd. Jeg er SÅ glad for mit nye badeværelse, og når jeg får lavet de sidste småting i det (sat spejle, lamper osv op), får i selvfølgelig det helt færdige resultat at se også.

4 kommentarer:

  1. Hej. Dine fliser fra nauhaus, hvilken en model er det? Navn.
    Flot projekt. Hilsen Stephan

    SvarSlet
  2. Hvad har projektet kostet? :)
    Tanya

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanya

      Det har kostet omkring 25.000 kroner :-)

      Slet
  3. Er der også lagt klinker i vindueskarmen? Får du meget vand i vindueskarmen.?

    SvarSlet