Det blå hav-værelse

Når nu man flytter fra en lejlighed, hvor børnene har delt værelse, til et hus, hvor de kan få hver deres værelse, så går det jo, som det går, når man har børn : de kommer op at skændes! *g*

I det her tilfælde kom de op at skændes om, hvem der skulle have det "store" værelse, som ligger lige ved siden af mors soveværelse. Og med "store" menes der så et værelse, der er ca. 1 m2 større end det andet. Retfærdigvis skal det dog siges, at forskellen virker større, fordi der på det "store" værelse er 2 vinduer mod kun 1 vindue i det "lille" værelse.

Nå, men jeg hiver den store "gode-argumenter" skuffe frem og begynder at sælge det "lille" værelse til Simone (den yngste på 8). Samtidigt får hun at vide, at hun må indrette værelset præcis, som hun har lyst til (at tænke sig, at jeg ikke er blevet klogere efter 11 år som mor *suk*). Det ender med, at værelset efterhånden bliver salgbart under forudsætning af, at hun får min gamle seng (en 120 cm bred boxmadras) - ingen problemer, da jeg selv har en større en, som har stået i mit gamle kælderrum og ventet på, at jeg fik et stort soveværelse igen - under forudsætning af, at soveområdet bliver lavet til en hule - og under forudsætning af, at værelset males og indrettes som et hav.

Ja, jeg har jo lovet........ Så vi må i gang ;o)

I første omgang kommer der lige et par billeder af værelset, som det så ud, da jeg skulle sælge det til hende :

Det er den ende, der skal blive til sovehulen - skabet fjernes
Og det er så den anden ende ;oP
Første projekt er naturligvis at få malet værelset. Efter nogen diskussioner og til sidst en "det bestemmer mor for ellers bliver det for blåt!!!" afgørelse, bliver vi "enige" om (*fnis*), at væggene skal være en helt klar havblå og loftet, vinduer, karme og dør skal være hvidt (det var her uenigheden opstod, for Simone mente jo, at "i et hav er det hele altså blåt, mor!").

Der bliver vasket vægge og lofter ned, og så går maler-teamet ellers i gang (denne gang assisteret af min mor og min bror). Simone får helt selv lov til at vælge farven - og ja : den er godt nok blå!! Men efterhånden som jeg vænner mig til den, så er den faktisk slet ikke så tosset.

Så efter at have givet loft og vægge to gange, ser værelset således ud :





Efter at have malet vægge og loft, bliver vinduet, dørkarme og fodlister malet hvide, og så er værelset klar til det allerstørste projekt : transformeringen til et hav-værelse.

Til det formål har jeg allieret mig med en god ven, som har malet i mange år. Hun kaster sig ud i at lave senge-enden til en stenhule i havet - og derudover bliver væggene pyntet med fisk, tang, søstjerner og andre hav-relaterede ting. Og så ender vi med et fantastisk hav-værelse, som Simone er meget glad for :

Sovehulen - det var her skabet stod

Mere sovehule - på et tidspunkt skal der et forhæng op for at gøre det endnu mere hule-agtigt

Nogle fisk over sovehulen

I den anden ende af sovehulen leger en søstjerne i noget søgræs
Forskellige detaljer fra værelset
Forskellige detaljer fra værelset
Vinduet, som er blevet malet hvidt
På et hav-værelse skal man selvfølgelig have et delfin-gardin

3 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet cool!
    Forstår godt Simone har valgt havet, det giver også en form for ro i sjælen.

    SvarSlet
  2. Nej hvor lækkert! Anders vil slet ikke lade mig lave den slags med Frejas værelse, det blev kun til at par Plys-figurer :(

    SvarSlet
  3. Og hvorfor er det lige, at det er Anders, der skal bestemme det ? *g*

    (men tak fordi du lige gav mig et punkt at skrive på plus-siden på mit "derfor er jeg single" memo *lol*)

    SvarSlet